Friday 24 November 2017

Forex thor 11


Ansvarsfriskrivning och riskvarning Vänligen läs. Risk varning Handel med utländsk valuta på margin ger hög risk och kan inte vara lämplig för alla investerare Den höga hävstången kan fungera mot dig och för dig Innan du bestämmer dig för att investera i utländsk valuta Du bör noggrant överväga dina investeringsmål, erfarenhetsnivå och risk aptit. Det finns möjlighet att du kan uppnå förlust av vissa eller alla dina initiala investeringar och därför borde du inte investera pengar som du inte har råd att förlora. Du borde vara medveten om Alla risker som är förknippade med handel med utländsk valuta och söka råd från en oberoende finansiell rådgivare om du är osäker. Friskrivning All information som publiceras på denna webbplats är av vår åsikt och våra besökares uppfattning och kan inte återspegla sanningen. Använd din Ha en god bedömning och söka råd från en kvalificerad konsult innan du tror och accepterar information som publiceras på denna webbplats. Vi reserverar oss också rätten Att ta bort, redigera, flytta eller stänga något inlägg av någon anledning. Annonser Varning Annonsförbindelser visas på hela webbplatsen Vissa sidor på webbplatsen kan innehålla affiliate länkar för produkter Dessa annonser och eller länkar återspeglar inte yttrandet, godkännandet eller samverkan av Den här webbplatsen eller tillhörande parter FPA-recensionerna påverkas aldrig av reklam. Vissa annonser kan innehålla potentiellt vilseledande och eller obalanserade påståenden och information som kan misslyckas med att avslöja risker och andra viktiga överväganden som är inblandade i spekulativ handel. Spammare varnas Om du spamar FPA s Forum eller recensioner, förbehåller vi oss rätten att redigera ditt inlägg på något sätt vi gärna göra dig roliga. Genom att spammar oss godkänner du eventuella ändringar vi gör och tar inga rättsliga eller andra åtgärder mot FPA eller dess medarbetare för allt vi Göra med eller med din spam. Har reklam och affilierade relationer med några av de företag som nämns på denna sida och kan kompenseras om läsare följer länkar och registrerar sig. Vi är engagerade i rättvis hantering av recensioner och inlägg oavsett sådana relationer. Copyright All Rights Reserved. Forex Peace Army, ForexPeaceArmy, FPA och FPA Shield-logotypen är alla varumärken som tillhör Forex Peace Army. Alla rättigheter är reserverade enligt amerikansk och internationell lagstiftning. Forex Peace Army är beroende av bannerannonsering för att hålla det gratis för alla. Du kan också hjälpa till - snälla överväga att inaktivera AdBlocker medan du surfar Vår sida Tack från vårt näringsidkare. Alexander Collins Review. Mycket dåligt jag köpte 15 09 2012 för din sida FPA Jag började använda den med Hot Forex, Currenex konto också VPS Jag gjorde ingen operation Skicka flera e-postmeddelanden och gav mig generiska lösningar som inte fungerade jag sa till dem att se Mitt skrivbord och placerade dem på min dator och såg att jag hade rätt Då sa de problemet var att HotForex inte fungerade bra Jag bad om återbetalning och fick höra att byta mäklare, använd mäklaren som jag skickade dem och jag beställde också VPS ArmadaMarkets och beeksfx har bara gjort dåliga affärer, jag har flera gånger frågat pengarna före och efter utgången av 60 dagar och ingen har svarat. Jag har köpt via din webbplats, om möjligt, hjälp mig, för min åsikt är för närvarande sant Scam. FPA Review Moderation Team Note Om du har problem med att få återbetalning rekommenderar vi att du kontaktar RegNow. De bearbetar betalningarna. Beräknad av Alexander Collins inlämnad 28 november 2012. Daniel, Burgos, Spanien Du köpte systemet 12 september 2012 med en 60-dagars återbetalning D garanterar 20 november 2012 kontaktade du oss och begärde återbetalning Eftersom din återbetalningsperiod slutade 11/11 2012 informerade vi dig om att återbetalningsperioden för din beställning har upphört och att ingen återbetalning kan ges. BUYER BEWARE - Jag köpte denna EA Den 11 07 2012 efter att ha spenderat två veckor av granskning och testning, bestämde jag mig inte för att fortsätta med EA Den 11 20 2012 skickade jag sitt stöd och förklarade att jag inte är intresserad och per 60-dagars pengarna tillbaka-garanti med respekt Svarade med ett generellt svar och bad mig ompröva att jag sedan senast har skickat dem 8 e-postmeddelanden över en 5-dagarsperiod, försett dem med beställnings-id etc som de bad om och jag har INTE fått ett enda svar eller bekräftelse på att min återbetalning har Utgått Det här ser ut som en bluff Mitt nästa steg är att gå igenom mitt kreditföretag och skicka min erfarenhet på alla andra handels - och bluffrelaterade webbplatser. Reaktivt av Alexander Collins inlämnad 28 november 2012. Cyrus G Arizona, USA Du köpte Thor System 07 nov, 2012 och kontaktade oss 20 november 2012 angående återbetalning Vi svarade på samma arbetsdag och bad dig att ge oss ditt order-ID. Men omedelbart att ge oss ditt order-ID skickade ni 9 ganska ovänliga e-postmeddelanden. Eftersom dessa nio e - mail inkluderade inte ditt beställnings-id, vi bad dig om igen att ge oss ditt beställnings-ID 23 november 2012 fredag ​​skickade du ditt beställnings-ID och jag svarade personligen på dig att återbetalningen kommer att behandlas inom kort nästa arbetsdag 25 november 2012 kl 08.00 på morgonen EST, inaktiverade jag licensen, bearbetade återbetalningen och skickade dig ett bekräftelsemail som återbetalningen behandlas. Din påstående att du inte fick ett svar och inte fick en återbetalning är vanligt Enkelt inte sant. En av de första stegen i att förbereda en Forex EA-granskning för MellyForex är att driva några strategitester på EA som då kan analyseras för att ge innehållet för granskningen. Hoppet är då att EA ska utföra samma Sätt går framåt som backtests su Gästa. När det gäller Forex Thor men som har satt stolt överst på MellyForex leaderboard i flera veckor måste jag vara ärlig från början och säga att jag inte tror att dessa backtests kommer att vara mycket Använda alls. För att förklara mina resonemang bakom detta känner jag för det första att jag behöver diskutera något som inte är specifikt relaterat till Forex Thor och som vissa läsare redan är fullt medvetna om att jag bara kan be om ursäkt på förhand därför om du känner Att det jag ska säga täcker lite gammal grund Problemet uppstår på grund av den exceptionellt korta varaktigheten av alla Forex Thor-branscher En snabb titt på statistiksidan visar att den genomsnittliga varaktigheten för Forex Thor s handlar framåt Testet är mindre än 1 minut med den längsta varande handeln överallt på kortare tid än vad som krävs för att koka ett ägg. Vilken skillnad gör det exakt. Väl, den största begränsningen är att historikdata som används i ett MetaTrader-strategi testBestår av bara de öppna, höga, låga och snabba priserna på 1 minuters tidsrama. MetaTrader lagrar inte data per tick-basis, vilket betyder att vi inte har någon möjlighet att veta den korrekta sekvensen av prisrörelser i tiden mellan En 1 minuters öppning och baren stänger säkert, vi vet vad de höga och låga priserna var mellan öppet och stängt men gjorde marknaden sitt 1-minuters höga pris innan det gjorde sitt låga pris Eller vice versa. MetaTrader Försöker övervinna detta grundläggande problem genom att använda en metod som kallas Fractal Interpolation för att gissa sekvensen av fästingar inom varje 1-minuters prisfält. Men hur vet vi om MetaTrader gissat tickningssekvensen korrekt. Det enkla faktum är att vi inte vet , Och det här är en stor sak när vi försöker utvärdera ett EA som Forex Thor, vars typiska varaktighet är mindre än en minut, för vi har ingen möjlighet att veta om någon av de tester som tagits i testaren faktiskt skulle ha tagits En riktig miljö N-turn betyder det att backtestresultaten inte är värda det papper som de skrivs på. För att göra saker ännu mer komplicerade, när du startar om MT4-klientterminalen, kommer strategitestaren att gissa en helt annan sekvens av fästingar eftersom Fractal Interpolation-algoritmen sysselsätter En slumpmässig process Det innebär att du kan köra två strategitester på samma EA med samma mäklare med samma historikdata och samma prisspridning och få två helt olika uppsättningar resultat. Förvirrande eller vad. Jag antar att jag borde säga det , För 90 plus EAs vann denna MT4-begränsning ingen roll i de minsta expertrådgivarna med längre varaktighet och med SLs och TP på 10 pips eller mer är det generellt sett opåverkat av bristen på 1-minuters kryssdata. Nu, Innan jag får 101 e-postmeddelanden från läsare borde jag också påpeka att jag är väl medveten om det utmärkta arbetet som Birt har gjort för att förbereda sina kryssningsdata skript och moduler som syftar till att förbättra noggrannheten av backtest resu Lts Birt har lagt mycket arbete och ansträngning på att tillhandahålla något som annars inte skulle vara tillgängligt för detaljhandlare, och jag tror ärligt att killen förtjänar en medalj för sitt engagemang för orsaken. Begränsningen av 99 modelleringskvalitetsdata, Är att kryssningsdata verkligen borde komma från samma mäklare som EA kommer att springa live med Det finns ingen garanti för att Dukascopy tick-data kommer att vara densamma som för någon annan mäklare och för alla Birt s Bra arbete kan vi fortfarande inte säga exakt hur exakt och vägledande en Dukascopy 99 modelleringskvalitet tickbackback är verkligen när det gäller att utvärdera EAs som Forex Thor som handlar inom en 1-minuters prisbar De flesta har bevittnat första hand den I vilken utsträckning vissa EAs är mäklareberoende och för ett sådant EA skulle det inte vara fråga om huruvida ett strategitest använde frikopplingsdata eller inte eftersom testresultatets resultat aldrig kunde åberopas Tyvärr, tills en majoritet av mäklare Börja släppa sin egen tickhistorikdata och jag skulle vilja tillägga att det absolut inte finns något incitament för dem att göra det. Jag är rädd för att den genomsnittliga detaljhandlaren måste fortsätta spela detta spel på en ojämn yta. Nu när min rant är över, jag Borde klargöra att ovannämnda begränsningar inte är något fel i Forex Thor-teamet på något sätt, och det är inte heller någon annan EA-utvecklares fel för den delen - det är helt enkelt ett MT4-problem som tjänar till att göra Livet är svårt för EA-användare och utvecklare lika. Trots de reservationer som jag har försökt att förklara ovan kommer jag fortfarande att göra en analys av Forex Thor-utvecklarens egna 99 Dukascopy-strategi tester som går tillbaka till 2007 frikopplingsdata är otillgängliga före dess För syftet med denna översyn, även om det finns några försummelser som jag kommer att försöka lyfta fram som jag fortsätter. Innan vi tittar på dessa backtests antar jag att jag först bör säga lite om Forex Thor och förklara vad lite jag ca N om hur det fungerar EA körs utan någon tidsfiltrering, 24 5 på 30-minuters tidsramen för EURUSD-paret och består av tre oberoende strategier som kallar kärnor Användare kan antingen använda en enda kärna eller de kan använda en Kombination av kärnor, men varje kärna behöver springa i ett separat diagramfönster Trots att EA körs på 30-minuters diagram betyder det inte i sig att det använder 30-minuters handelssignaler. Som en del av dess inre arbeten, EA kopierar hastigheterna av 1-minuters tidsramen över till dess DLL, där den utför hela sin hokuspokus och stavningsgjutning bakom en mystisk slöja av sekretess. Att EA gör sitt arbete i dess DLL betyder att jag kan Bara riskera en gissning om Forex Thor s exakta modus operandi och jag kan inte vara 100 säker på vad det egentligen gör Det sägs att det finns flera EAer som fungerar på liknande sätt som Forex Thor. Strategin innebär allmänt att vänta tills priset slår Antingen topp eller botten av sitt sortiment och Sedan upptäcka de tidiga tecknen på ett prisomkastning som EA försöker låsa på Mycket ofta uppträder backningssignalerna i form av en tvåvägsslag mellan tjurarna och björnen som kan detekteras av en ökning av frekvensen vid vilken Inkommande pris ticks flöde Efter att ha tagit sin signal och ingått en handel, Forex Thor kör sedan en mycket snävare efterföljande förlust och de allra flesta av sina affärer resulterar i bara 2 eller 3 pip vinst eller förlust. Också, Forex Thor Lyckas låsa till början av en anständig prisrörelse och kommer att hamna med en vinst på kanske 20 eller till och med 30 pips. Faktumet att Forex Thor driver en mycket snäv SL betyder också att den har råd att ta större än normlängder och Fortfarande riskerar endast en liten andel av kontot. Vissa användare kan initialt vara lite störda av att handelstorlekarna är större än de brukar användas, men de behöver inte vara oroade. De större partistorna betyder emellertid att när EA gör Spärr på en av dess 2 0 eller 30 pippers kommer resultatet att bli en mycket hälsosam uppåtgående pigg i kontosaldot som kan ses från mitt eget framåtprov av EA till vänster. Det är också värt att säga att Forex Thor s handelsfiltreringsmetod innebär att det ofta kan Gå en vecka eller två utan handel alls innan du plötsligt brister in och tar flera handlar inom några få minuter innan du går tillbaka till snooze-läge i en vecka. Med tanke på att den stora majoriteten av Forex Thor-branschen innebär en vinst Av bara ett par pips kommer mäklarevalet att vara väldigt viktigt, annars kommer resultaten av dessa bröd - och smörbranscher att drabbas. Den bästa prestationen kommer alltid att uppnås genom att använda en sann ECN-mäklare som tar ut en provision på varje handel, i stället för en Vem lägger sin kommission inom spridningen. När du väljer en mäklare, måste användarna också se till att mäklare s stoppar nivån är mycket snäv Forex Thor går in i sina affärer med hjälp av stopporder och om du väljer en mäklare med En 5 pip stannar nivå kommer EA aldrig lyckas få några affärer Du behöver verkligen använda en mäklare vars stoppnivå är 0 01 pips Det är också min personliga misstanke om att EA kommer att fungera bättre med 5-siffriga mäklare, Snarare än med äldre stil 4-siffriga, och slutligen föreslår utvecklaren också att god latens kan förbättra EA: s prestanda när det gäller handelsutföringshastigheter. Nu när vi har lärt oss lite om hur Forex Thor fungerar är det förmodligen dags Att titta på utvecklarens backtest Testerna har genomförts med den senaste versionen Forex Thor 2, som bara skiljer sig från den ursprungliga versionen av EA, i den mån den innehåller en ny aggressionsparameter Efter ett antal användarförfrågningar om en modifiering Som gjorde EA-handeln oftare, har utvecklaren introducerat en uppdaterad version som innehåller den här nya parametern Ställ aggressionsvärdet på FALSE, och EA kommer att handla identiskt med originalversionen Ställ in det för SAND, det kommer att ta extra handlar Som vissa användare frågade efter, och alla är glada Easy, innit. Det finns separata strategitester för varje Forex Thor s-kärna, och de kan ses i detalj genom att klicka på varje balanskurva nedan. Var medveten om att filstorleken För Core 1-strategitestet är ganska stort nästan 14 MB, så rapporten kan ta ett tag för att ladda vilket kan orsaka ett problem om du är på en långsam connection. Forex Thor Core 1 Strategy Test. Core 3 Strategy Test. En noggrann inspektion av testinställningarna visar att aggressionsparametern är inställd på falskt vilket innebär att dessa tester representerar den ursprungliga versionen av Forex Thor. För att analysera dessa resultat var mitt första steg att slå samman alla tre kärnor i en Enda uppsättning resultat och jag standardiserade sedan tradesna till samma 0 1-storleksstorlek. Detta gjorde det möjligt för mig att genomföra några riskimuleringstester och jag har sammanfattat de viktiga bitarna i analysen nedan. Det verkar som att Core 1 ansvarar för cirka 59 Av al L av Forex Thor s trades, även om alla 3 kärnor uppvisar mycket liknande prestationsnivåer med liknande vinstfrekvens och handelsförväntningar. Mycket ofta visar en analys som den ovanstående att bästa prestanda kan erhållas genom att inaktivera vissa symboler eller strategier, men där S ingenting att föreslå att det är fallet med Forex Thor. Having uttråkade de flesta läsare ihjäl med min tidigare rant om fel på MetaTrader 4, tyckte jag också att det var lämpligt att analysera de tester som tagits i testet från det att mitt MellyForex-framåtstart startade , Och jämför tester s trades med framåt test s trades Detta skulle ge mig en slags idé om hur pålitliga resultaten strategin test var sannolikt att vara mitt ursprungliga Forex Thor framåt test startade den 14 december 2011 och utvecklarens strategi tester Slutade den 9 mars 2012, så det finns en period på cirka 3 månader under vilken framåtprovningen kan jämföras med 99 modelleringskvalitetstrategitester. Jag har justerat början Deponera till 1000 och standardiserade storlekarna till 0 1 mycket för att göra jämförelsen så enkel som möjligt För den som vill jämföra de fysiska handlarna kan detta göras genom att klicka på den relevanta sammanfattande bilden nedan. Jag tänker inte gå in för Mycket detaljer om skillnaderna mellan mina framåtprovhandelar och Dukascopy-strategintesthandlarna under motsvarande period, förutom att säga att jag är säker på att alla kan upptäcka att strategitestaren visar runt 16 fler affärer än vad som har tagits i min Framåtprov under motsvarande period och detta leder tydligt till bättre allroundprestanda Detta stärker helt enkelt min tidigare påstående att det inte finns något effektivt sätt att på ett tillförlitligt sätt förutse framtida prestanda för ett EA av Forex Thor s natur från sin backtest. Statistiska skillnader, men båda kapitalkurvorna går i stort sett i samma riktning och det grundläggande begreppet för ett system som uppvisar kort varaktighet, en lo W förväntade förväntningar och en vinsthastighet på cirka 75-80 framgår av både strategin och framåtprovet. Dessutom är det svårt att vara exakt hur representativt jämförelsen faktiskt är när provet är mindre än 40 branscher som tas över en relativt kort Tidsperiod. Den andra anmärkningen är att de kombinerade strategintesterna för alla 3 kärnor föreslår totalt 1665 trader i 1.799 testdagar - med andra ord, över 16 branscher i genomsnitt varje vecka. Dessutom har den långsiktiga vinstgraden Tycks efter ca 4 månader i framåtprovning har min kopia av Forex Thor varit i genomsnitt endast 2 trades varje vecka och att vinna över 75 av sina affärer. Det är ganska svårt att dra någon konkret slutsats från detta. Förslag är visserligen att testaren sannolikt kommer att överskatta antalet branscher som ses i verkligheten, men det är också mycket möjligt att EA har lyckats avvisa de värsta handelsposterna under de senaste veckorna och bara välja det bra o Nes som kan förklara avvikelsen. Den ursprungliga versionen av Forex Thor har varit i framåtprov på MellyForex för ett tag nu. Det har körts på ett FXCC true-ECN demo konto och har redan byggt upp en rimlig mängd handelshistoria som Analyseras för närvarande i detalj på MellyForex på denna länk - Forex Thor Performance Analysis och Charts. Som sagt tidigare är den enda skillnaden mellan Forex Thor 2 och den ursprungliga versionen den nya aggressionsparametern. Med tanke på upålitligheten hos strategitesterna, har Forexen Thor-utvecklaren har vänligt kommit överens om att tillåta att jag publicerar två uppsättningar av resultaten till MellyForex. Den ursprungliga versionen fortsätter att publicera med aggressionsparametern inställd på FALSE Den version som jag hänvisar till som Forex Thor 2 har sin aggressionsparameter inställd på TRUE Detta gör det möjligt för läsare att övervaka och jämföra effekten av den här nya parametern. Annars är de inställningar jag använder är identiska med den ursprungliga versionens inställningar. Båda kopiorna av EA a Ppear på MellyForex leaderboard och en detaljerad analys av Forex Thor 2 finns tillgänglig på MellyForex. Det är väldigt svårt att dra några konkreta slutsatser om detta EA med tanke på upålitligheten hos strategitesterna, och jag bör upprepa att detta är ett grundläggande MetaQuotes problem Snarare än ett fel i EAs utvecklare Trots dessa problem tror jag att Forex Thor erbjuder enorm potential om den används i rätt miljö och jag tycker att det är uppmuntrande att mitt framåtprov är så långt på väg i en väldigt liknande riktning till strategin Testen, även om det finns tydliga skillnader i rutten som följs. Vi vet både från strategin och framåtprovningen att EA: s handelsförväntning är låg och att valet av mäklare är mycket viktigt. Användare bör vara beredda att se EA möjligen Ta olika affärer med olika mäklare Jag är säker på att vissa användare kommer att bli frustrerade av denna aspekt av EA men över tiden och jag menar ett år eller mer, inte bara några veckor Skulle jag hoppas att se skillnaden ens ut för att få ett liknande slutresultat. Den andra försiktigheten är att det inte finns några resultat tillgängliga för att ange vilka som kan föreslå hur fördelaktigt den nya aggressionsparametern sannolikt kommer att vara. Det innebär att varje användare som Väljer att ställa in aggressionsparametern till TRUE kommer sannolikt att flyga blind Vi vet att inställningen av parametern till TRUE kommer att resultera i att EA tar mer affärer men jag misstänker att dess extra signaler kommer att vara av dålig kvalitet och användarna skulle kunna se Vinstfallsfallet och förlusterna ökar om de väljer att använda aggression Det är där jag hoppas att MellyForex-läsare kommer att dra nytta av att kunna jämföra kopior av EA som kör båda inställningarna i identiska miljöer. För någon som är intresserad har utvecklaren nyligen börjat erbjuda En gratis försök med Forex Thor 2 Det finns några mindre begränsningar och istället för att gå in i detalj om rättegången här kan läsarna ta reda på mer om erbjudandet genom att besöka Forex Thor webs Ite. Discussion 1 comment. On 05 16 2013 på 01 17, said currency forex trading. Forex handlar om riskanalys och sannolikhet Det finns ingen enda metod eller stil som genererar vinst hela tiden Nyckeln till framgång är att positionera oss själva i sådana Ett sätt att förlusterna är ofarliga, medan vinsten multipliceras En sådan positionering är endast möjlig genom att hantera våra riskallokeringar i enlighet med en förståelse för sannolikhet och riskhantering. Lägg till en kommentar.

No comments:

Post a Comment