Wednesday 18 October 2017

Forex how to calculate positions storlek


Positionering: Vägen till vinst i Forex Det har sagts att den viktigaste faktorn för att bygga eget kapital i ditt handelskonto är storleken på den position du tar i dina affärer. Faktum är att positionstorleken står för den snabbaste och mest förstorade avkastningen som en handel kan generera. Här tar vi en kontroversiell titt på risk och positionering på valutamarknaden och ger dig tips om hur du använder det till din fördel. Den oöverdrivna portföljen I boken Zürich Axioms (2005) säger författaren Max Gunther att för att kunna bryta sig bort från den stora unrika, måste en investerare undvika frestelsen att diversifiera. Detta är kontroversiell rådgivning, eftersom de flesta finansiella råd uppmuntrar investerare att diversifiera sina portföljer för att skydda mot katastrof. Tyvärr blir ingen rik av diversifiering. I bästa fall tenderar diversifiering att balansera vinnarna med förlorare, vilket ger en medelmåttig vinst. Författaren fortsätter med att säga att investerare ska behålla alla sina ägg i bara en eller två korgar och sedan ta hand om dessa korgar mycket bra. Med andra ord, om du ska göra ett riktigt steg i din handel måste du spela för meningsfulla insatser på de områden där du har tillräcklig information för att fatta ett investeringsbeslut. För att mäta relevansen av detta koncept behöver man bara titta på två av världens mest framgångsrika investerare, Warren Buffet och George Soros. Båda dessa investerare spelar för meningsfulla insatser. År 1992 satsade George Soros miljarder dollar att det brittiska pundet skulle devalveras och sålde sålunda pund i betydande mängder. Denna satsning tjänade honom mer än 1 miljard nästan över natten. Ett annat exempel är Warren Buffets inköp av Burlington Railroad för 26 miljarder - en betydande insats minst sagt. Faktum är att Warren Buffett har varit känt att scoff vid begreppet diversifiering och säger att det är mycket litet för dem som vet vad de gör. Höga insatser i Forex Forexmarknaden är i synnerhet en plats där stora satsningar kan placeras tack vare möjligheten att utnyttja positioner och ett dygns handelssystem som ger konstant likviditet. I själva verket är hävstångseffekt ett av sätten att spela för meningsfulla insatser. Med bara en relativt liten initialinvestering kan du styra en ganska stor position i forexmarknaden 100: 1 hävstång är ganska vanligt. Dessutom säkerställer marknadens likviditet i de stora valutorna att en position kan ingås eller likvideras med cyberspace. Denna genomförandegrad gör det väsentligt att investerare också vet när man ska lämna handel. Med andra ord, var noga med att mäta den potentiella risken för eventuella handels - och stoppstopp som snabbt tar dig ur handeln och lämnar dig fortfarande i en bekväm position för att ta nästa handel. Samtidigt som man anger stora hävstångspositioner ger möjlighet att generera stora vinster i kort ordning, innebär det också exponering för mer risk. Hur mycket risk är tillräckligt Så hur ska en näringsidkare gå och spela för meningsfulla insatser Först och främst måste alla handlare utvärdera sina egna aptit för risker. Handlare bör bara spela marknaderna med riskpengar, vilket innebär att om de förlorade allt, skulle de inte vara oskadliga. För det andra måste varje näringsidkare definiera - i pengar - hur mycket de är beredda att förlora på en enda handel. Så till exempel, om en näringsidkare har 10 000 tillgängliga för handel, måste han eller hon bestämma vilken procentandel av den 10 000 han eller hon är villig att riskera på någon handel. Vanligtvis är denna procentandel ca 2-3. Beroende på dina resurser och din aptit för risk kan du öka den procentsatsen till 5 eller till och med 10, men jag skulle inte rekommendera mer än det. Så spelar för meningsfulla insatser tar man på sig betydelsen av hanterad spekulation snarare än vildspel. Om risken att belöna förhållandet mellan din potentiella handel är låg nog kan du öka din insats. Detta leder naturligtvis till frågan: Hur mycket riskerar jag att belöna på en viss handel? Svaret på denna fråga kräver korrekt förståelse för din metodik eller din förväntad system. I grund och botten är förväntan måttet på din systemsäkerhet och därmed nivån på förtroende som du kommer att ha för att placera dina affärer. Inställning Stoppar För att parafrasera George Soros, det är inte om du har rätt eller fel som är viktigt, men hur mycket du gör när du har rätt och hur mycket du förlorar när du har fel. För att bestämma hur mycket du ska lägga på spel i din handel och för att få maxhöjden för pengarna borde du alltid beräkna antalet pips du kommer att förlora om marknaden går emot dig om ditt stopp är slagen. Att använda stopp på valutamarknaden är vanligtvis mer kritisk än för investeringar i eget kapital, eftersom de små förändringarna i valutahandeln snabbt kan resultera i stora förluster. Låt oss säga att du har bestämt din inträdespunkt för en handel och du har också beräknat var du ska placera ditt stopp. Antag att detta stopp är 20 pips bort från din ingångspunkt. Låt oss också anta att du har 10 000 tillgängliga på ditt handelskonto. Om värdet på en pip är 10, förutsatt att du handlar med ett standardparti. då är 20 pips lika med 200. Detta motsvarar en 2 risk för dina medel. Om du är beredd att förlora upp till 4 i någon handel, så kan du fördubbla din position och handla två standardpartier. En förlust i denna handel skulle givetvis vara 400, vilket är 4 av dina tillgängliga medel. Bottom Line Du bör alltid satsa tillräckligt i någon handel för att dra nytta av den största positionsstorleken som din egen personliga riskprofil tillåter samtidigt som du säkerställer att du fortfarande kan kapitalisera och göra vinst på gynnsamma händelser. Det innebär att du tar en risk att du kan tåla. men går för det maximala varje gång din specifika handelsfilosofi, riskprofil och resurser kommer att rymma ett sådant drag. En erfaren trader ska ställa höga sannolikheten, vara tålmodig och disciplinerad medan de väntar på att de ska sätta upp och sedan satsa det maximala beloppet som finns inom ramen för sin egen personliga riskprofil. Artikel 50 är en förhandlings - och avvecklingsklausul i EU-fördraget som beskriver de åtgärder som ska vidtas för vilket land som helst. Beta är ett mått på volatiliteten eller systematisk risk för en säkerhet eller en portfölj i jämförelse med marknaden som helhet. En typ av skatt som tas ut på kapitalvinster som uppkommit av individer och företag. Realisationsvinster är vinsten som en investerare. En order att köpa en säkerhet till eller under ett angivet pris. En köpgränsorder tillåter näringsidkare och investerare att specificera. En IRS-regel (Internal Revenue Service Rule) som tillåter utbetalningar från ett IRA-konto i samband med straff. Regeln kräver det. Den första försäljningen av lager av ett privat företag till allmänheten. IPOs utfärdas ofta av mindre, yngre företag som söker. Beräkningspositioner För att göra det enklare för dig att förstå, som vanligt, förklarar vi allt med ett exempel. För länge sedan, då han var ännu mer nybörjare än han nu är, blåste han ut sitt konto för att han satte på några enorma positioner. Det var som om han var en pistol slingande cowboy från Midwest 8211 han handlade från höften och handlade BIG. Ned förstod helt och hållet vikten av positionsstorlek och hans konto betalades dyrt för det. Han gick in på School of Pipsology för att se till att han förstår det fullständigt den här gången och för att se till att vad som hände med honom händer aldrig med dig I följande exempel visar vi8217ll hur du beräknar din positionsstorlek baserat på ditt konto storlek och riskkomfortnivå. Din positionsstorlek beror också på huruvida din kontonominering är densamma som bas - eller citatvalutan. Kontobeteckning samma som Kontantvaluta Nybörjare Ned deponerade just USD 5 000 i sitt handelskonto och han är redo att börja handla igen. Let8217s säger att han nu använder ett swing trading system som handlar EURUSD och att han riskerar ca 200 pips per handel. Ända sedan han blåste ut sitt första konto har han nu svurit att han inte vill riskera mer än 1 av hans konto per handel. Let8217s räknar upp hur stor hans positionsstorlek måste vara att stanna inom sin riskkombinationszon. Med hjälp av hans kontosaldo och det procentuella beloppet han vill riskera kan vi beräkna det dollarnivå som riskeras. USD 5000 x 1 (eller 0,01) USD 50 Nästa delar vi det belopp som riskeras av stoppet för att hitta värdet per pip. (USD 50) (200 pips) USD 0,25pip Slutligen multiplicerar vi värdet per pip med ett känt value-ratio på EURUSD. I det här fallet med 10k-enheter (eller en mini-parti) är varje piprörelse värt USD 1. USD 0,25 per pip (10k enheter EURUSD) (USD 1 per pip) 2.500 enheter EURUSD Så, Newbie Ned ska sätta på 2.500 enheter på EURUSD eller mindre för att hålla sig inom sin riskkomfortnivå med sin nuvarande handelstillställning. Ganska enkelt eh Men vad om ditt konto är detsamma som basvalutan Kontobeteckningen samma som basvaluta Let8217s säger Ned kyler nu i euroområdet, beslutar att handla forex med en lokal mäklare och deponerar 5 000 euro. Med samma handelsexempel som tidigare (handlar EURUSD med 200 pipstopp) vad skulle hans positionsstorlek vara om han endast riskerade 1 av sitt konto 5 000 EUR 1 (eller 0,01) 50 EUR Nu måste vi konvertera detta till USD eftersom värdet av ett valutapar beräknas av motvalutan. Let8217s säger att dagens växelkurs för 1 EUR är 1.5000 (EURUSD 1.5000). Allt vi behöver göra för att hitta värdet i USD är invertera den aktuella växelkursen för EURUSD och multiplicera med det belopp som vi vill riskera. (USD 1,5000EUR 1,0000) EUR 50 ca. USD 75,00 Därefter dela din risk i USD genom din stoppförlust i pips: (USD 75,00) (200 pips) 0,375 en piprörelse. Detta ger Ned 8220värdet per pip8221 flytta med 200 pipstopp för att hålla sig inom sin riskkomfortnivå. Slutligen multiplicera värdet per pip-rörelse med det kända förhållandet mellan värde per pip: (USD 0,375 per pip) (10k enheter av EURUSD) (USD1 per pip) 3 750 enheter av EURUSD Så att riskera 50 euro eller mindre på en 200 pip stopp på EURUSD, Ned8217s positionsstorlek kan inte vara större än 3 750 enheter. Fortfarande ganska enkelt, eh Nu blir det lite mer komplicerat. Don8217t oroa dig dock. FX-Menna fick yo8217 tillbaka och vi8217ll förklara allt så det blir lika lätt som att baka en tårta. Spara dina framsteg genom att logga in och markera lektionen CompleteForex Blog Beräkna Forex Position Size i MetaTrader 27 mars 2012 (Senast uppdaterad den 11 april 2014) av Andriy Moraru Mer än fyra år har gått sedan jag har introducerat min online positionsstorlek miniräknare för EarnForex besökare. Sedan dess blev det väldigt populärt. En undersökning visar att om av dessa blog8217s läsare använder ofta Forex-kalkylatorer online, medan Google Analytics visar att den nuvarande positionsformatberäkningsblanketten är den 4: e mest populära destinationen på EarnForex. OK, nog med introduktionen. Idag vill jag presentera positionsstorlekkalkylatorn för MetaTrader 8212 ett automatiserat verktyg som kan läggas till i något MT4- eller MT5-diagram och användas i flykt med minimalt ingripande från trader8217s sida. Denna kalkylatorindikator gör ditt vanliga positionsberäkningsarbete direkt i ett halvautomatiskt läge. MT5-versionen är något bättre än den för MT4: mer uppenbara inställningar för inmatningsparametrar, snabbare omberäkning av ändringsförlust vid positionsinmatning och bättre inmatning av parameterparametrar vid kodändring. Några funktioner i det här MetaTrader-verktyget: Använd antingen kontosaldo eller kontoförmögenhet för att beräkna positionsstorlek. Ändra inträdesstopp för inträde genom att dra raderna på diagrammet. Konsumerar inte mycket CPU-resurser. Automatisk identifiering av referensparetektering (kan vara buggy, speciellt för icke-standardiserade handelsinstrument). Stor potential för anpassning och förbättringar. Du kan ladda ner koden för MT5- och MT4-versionerna eller läsa mer information om detta praktiska räknemaskinverktyg. Uppdaterad: 2013-06-08: Tillagd valfri ingångsparameter för vinstdrivningspris för att beräkna belöning-till-risk-ration för den potentiella positionen: Uppdaterad: 2013-11-11: Tillagd valfri ingångsparameter för indikatorn för att spåra inträdesnivå med hjälp av aktuell AskBid-kurs (beroende på stopppositionsposition): Uppdaterad: 2014-04-11: Rapportering av några nya ändringar per diskussion i dedikerad forumtråd. Jag har lagt till fler alternativ för anpassning av färg och stil, omorganiserad utdataparametrar och extra potential för vinst (belöning) om det finns vinstdrivande vinst: Om du hittar några fel i den här MetaTrader-indikatorn eller om du har några funktionsförslag, vänligen skicka dem med Kommentarformuläret nedan. Vänligen ladda ner och installera indikatorn igen. Försök sedan igen. I8217ve försökte rätta till detta fel. hej, jag hade samma problem med franken, mina par heter. uni och positionens storlek miniräknare hittade dem inte. Nu med versionen (1) du har gjort det fungerar perfekt. Det enda är att popup-varningsfönstret fortfarande dyker upp och berättar att ett fel inträffade men indikatorn fungerar bra. förlåt, det är jag igen indikatorn fungerade bra med paret eurgbp. uni men jag försökte med eurjpy. uni och det fungerar inte. Jag försökte inte fler par men jag tror att något måste vara relaterat till priset. Priset på eurgbp är exempelvis 0,8051 men priset på eurjpy är helt annorlunda 103.46 till exempel. varför händer det att du kan sortera ut tack så mycket I8217ve försökte fixa det och laddade upp den nya versionen av indikatorn. Vänligen ladda ner igen och testa den. Låt mig veta om det fungerar för dig. Förresten, det skulle verkligen hjälpa om du skulle kunna berätta vilken version du använder 8211 MT4 eller MT5. marketmaster Svar: 2 november 2012 kl 15:43 hej admin jag nedladdade indikatorn från länken du har ovanför den här sidan och det fungerar fortfarande inte med eurjpy. uni-paret jag använder mt4-plattformen tack så mycket för din tid. Vilken mäklare använder du Indikatorn ska fungera nu. Försök ladda ner och kompilera det igen. Glöm inte att lägga till USDJPY. uni i ditt Market Watch-fönster. Marketmaster Svar: 5 november 2012 kl 11:42 am ledsen admin men indikatorn fungerar fortfarande inte med eurjpy. uni kan du öppna ett demo konto med universal fx och försöka göra jobbet positionsstorlek kalkylatorn med de par som eurjpy usdjpy etc tack så mycket jag försökte det innan jag laddar upp den nuvarande versionen. Det fungerar som sett på skärmdumpen: Vad händer när du försöker bifoga det till ditt EURJPY-diagram marknadschef Svar: 5 november 2012 kl 17:15 Jag försöker lägga till ett skärmskott också men jag vet inte hur. I grund och botten är positionsstorlekens kalkylator alltid 0,00 för mig medan du har 0,08 på skärmen och popup-fönstret kommer upp med två meddelanden: 8230. Det gick inte att upptäcka ett korrekt valutapar för pipvärdering 8230. Försök lägga till alla tillgängliga valutapar Till marknadsklocka vet jag inte om jag laddar ned indikatorn från en äldre länk eller jag gör något fel när du ställer in det tack, du är väldigt snäll Var försiktig med följande: 1. Du laddar ner det här: earnforexmt4-forex-indicatorsPositionSizeCalculator. mq4 2. Dess storlek är exakt 10809 byte. 3. Om du lägger till den på EURJPY. uni behöver du också USDJPY. uni i Market Watch-fönstret. PS: Är ditt handelskonto i USD eller någon annan valuta marknadsmäklare Svara: 5 november 2012 kl 17:37 slutligen jobbar det, tack så mycket. Mitt konto är för närvarande i euro men jag försökte med USD GBP och EUR. Det var förmodligen att jag hämtade indikatorn från en icke uppdaterad länk. Tack igen nu ska jag berätta för min mäklare att jag ska konvertera mina euro i GBP för att prova indikatorn med ett gbp-konto och jag tror att jag inte kommer att ha några problem. När du har ett GBP-konto måste du ha GBPJPY. uni i Market Watch för att kunna Att använda kalkylatorn på EURJPY. uni. Fungerar din MT 4 positionering för guld och silver som jag alltid får 0,0. Tack Det beror på hur dina guld - och silver symboler kallas i din mäklare. Ledsen att ha en gammal post som jag kan se det var senast berörd för nästan 4 månader sedan men jag har använt din räknare ganska länge och har just installerat indikatorn. Det verkar som om jag inte kan ändra det referenspris som kalkylatorn använder. När jag lägger till indikatorn i ett diagram (och par) ser jag bara följande fält: Inträdesnivå Slutförlust Risk Kontosaldo Riskpengar Positionens storlek (Det finns inget öppet utrymme enligt beskrivningen i en tidigare kommentar så det verkar som om det borde fungera ) Men jag har funnit att beroende på vilket par jag handlar är positionens storlek som det ger mig, kan vara vildt ut från vad jag får om jag använder onlinekalkylatorn som säger att det inte tar upp rätt växelkurs för paret Jag är på. Jag använder ett USD-konto men handlar flera majors. Eventuellt hjälpmedel du skulle kunna ge skulle uppskattas, eftersom jag hoppas att inkorpera utdata från denna indikator till min EA. Det skulle verkligen hjälpa till om du skulle kunna ge några exempel på de beräkningar som du tror är felaktiga. Vänligen meddela mig också vilken plattform du använder den i 8211 MT4 eller MT5 ryan4all Svara: 28 april 2013 kl. 1:52 Jag har just kört några fler test manuellt och det ser ut att problemet inte är med din indikator utan snarare med min EA som inte uppdaterar diagrammet korrekt så att din indikator fortfarande visar gammal storleksdata. Jag kommer att bekräfta detta när marknaden öppnar imorgon men jag tror att det här är frågan. Beklagar det och förresten är det en fantastisk indikator. Inga problem. Menade du att säga 8220MT48221 i stället för 8220EA8221 Om så är fallet är marken för närvarande stängd och även om du drar linjerna på diagrammet finns det ingen krysshändelse att omberäkna värdena. Detta är det bästa verktyget för positionshantering som jag har hittat för MT4 men jag har ett förslag. Kan indikatorn visa (som jag flyttar SL och TP linjerna) avståndet i pips från ingången Tack för förslaget kommer jag att tänka på att lägga till den. Kära herre, jag undrade om det är möjligt att lägga till en procent R-beräkning till din indikator. Jag hoppades att du kan så jag kan se vilken typ av retur jag har på handel och också som en påminnelse om att inte låta min handel degenerera från. Till exempel en 3R att säga tillbaka till en 1R eller BE-situation. Jag hoppas du förstår vad jag frågar och uppskattar verkligen din tid och övervägande. Med vänliga hälsningar, Russ, har jag just lagt till rewardrisk ratio beräkning. Jag hoppas det gör det här för dig. Vänligen ladda ner den nya versionen och sätt in TakeProfitLevel-ingångsparametern till nonzero-värde för att slå på det. Bra verktyg Hur ställer jag in det för att alltid visa vinstlinjen Också det skulle vara bra om SL och TP i pips visades också. Grattis till det fina arbetet Vad menar du med 8220set att det alltid visar take profit line8221 Det skulle också vara trevligt att se SL utan spridningen och Pip-värdet. Det ser ut som ett bra verktyg. Men när jag flyttar inmatnings - eller stop-loss-linjerna, räknar det inte om igen. Jag hämtade det för Mt4, sammanställde det utan fel och startade sedan om mq4. Jag ser indikatorn längst upp till vänster och det verkar vara att dra i rätt parinfo. Jag använder bara några enkla par som EURUSD. MT4-versionen kommer omräknas endast vid ny prissättning, även när du drar nivåerna. Också skillnaden mellan gamla och nya nivåer är kanske inte tillräcklig för att motivera någon förändring i positionsstorleken. Skulle det vara möjligt att lägga till följande förbättring: Stop Loss Calculator gt Beräkna Stop Loss (SL) i procent av Inträdespriset och ett angivet pris. Till exempel, för en kort handel, kommer användaren in i höget av det aktuella ljuset och en procentandel (t ex 60). Då beräknar verktyget skillnaden mellan nuvarande candle8217s Högt pris och det aktuella priset, beräknar 60 av det värdet, subtraherar det beräknade värdet från nuvarande pris för att få SL. Placeringsstorleken beräknas sedan enligt vanligt. Jag strävar efter att bara genomföra de förändringar som kommer att vara användbara för många om inte alla användare av räknaren. Det finns miljoner sätt att ändra detta verktyg enligt varje trader8217s smak och preferenser. Din föreslagna ändring är bara en av dem. Denna indikator är precis vad jag letade efter. De andra jag hittade är rörigt men det här är rent och perfekt. Bara en sak är det möjligt att konvertera detta från en indikator till en EA I8217d som partikelstorleken för att automatiskt räkna om sig själv utan att behöva slå upp uppdateringen efter att du har justerat linjerna. Du don8217t behöver träffa uppdatera för att kunna räkna om sig själv efter att ha justerat linjerna. Den kommer omberäknas omedelbart i MT5 och det kommer att räkna om på nytt fält i MT4. Jag skulle vara uppskattad om någon kunde ge mig ett tips what8217s fel med mitt verktyg: Jag ställer in indikatorn på indikatorer (MQLData Folder), ex4-filen om jag drar indikatorn första gången på diagrammet med önskad entrystop det är bra men att du ställer in nya nivåer (nya siffror) det ändras inte alls: Jag måste dra in entrystoplinjer för att få ny positionsstorlek och det här är det enda sättet det fungerar Mariusz 8220 men sätter nya nivåer (nya siffror) det ändras inte alls8221 8211 Hur gör du så Hur sätter du nya nivåer Hej jag har samma problem som jag gjort samma som mariusz vid första gången på GBPUSD var ok när jag har försökt på EU eller andra symboler Jag har samma linjer blå, gulgrön på samma prisnivåer som GBPUSD men jag försökte skriva in EU eller andra prisnivåer jag kan skicka skärmdump om du vill. någon hjälp uppskattar problemet på MT4 One Financial Mäklare men jag har försökt mt4 oanda går bra, det kan vara fråga om mäklare. Problem löst Jag använde mall när jag ställde in diagram med indikatorer och därefter importerade jag till nya diagram med samma inställningar som första var. Och det kan inte göras eftersom du inte kan skriva om prisnivåer korrekt, kanske lite bug. Now jag placerar indikatorpositionsstorlek kalkylator en efter en till varje enskilt diagram manuellt och fungerar bra. Tack för att du delar . Ja du har rätt. Mall kopierar också linjobjekten. När du applicerar det på ett nytt diagram används linjerna av indikatorn för att ställa in nivåerna. That8217 varför prisnivån på EURUSD var densamma som för GBPUSD. Ledsen att störa dig. I8217 har använt positioneringsindikatorn idag, it8217s fantastiskt. Jag uppskattar att detta är off-topic för kommentar avsnittet av den här bloggen. Finns det ett sätt att ställa in Target Profit att komma i 8216near8217 en High0 eller Low0, för närvarande placerar TP på diagrammet miles bort i rymden. Har formuläret för positionsstorleken en säkerhetsfaktor i den för glidning eller något liknande. Mina beräkningar matchar inte indikatorns utgång (för något så enkelt med 10 pips av 1 risk eurusd). Tack för din insats och tid, är vinstsättet inställt antingen till den takt där TP-raden redan finns på diagrammet (förmodligen ditt fall) eller till den kurs som anges i ingångsparametern. TP har lite att göra med positionsstorleksberäkning, så jag planerar inte att lämna den som standard. Jag har precis hämtat 8216 PositionSizeCalculator. mq5 8216 filen från länken 8220läs mer8221 längst upp i det aktuella inlägget. Kompilerar den från indikatorfilen i MQL5-repertoaren slutade jag med följande fel i terminalbeskrivningen 8220EX5 write error8221. Kan du snälla berätta för mig hur du åtgärdar felet Tack så mycket för eventuell hjälp som du kan ge, och för de stora inläggen Kontrollera att du har kopierat den till rätt mapp (använd File-gtOpen Data Folder i MetaTrader) och att din MetaEditor har administratörsrättigheterna att skriva till den mappen. Är det möjligt att använda det här verktyget även för kortslutning så att SL är högre än nuvarande pris Nu är det alltid ett urval som jag öppnar en köphandel3030. Du kan naturligtvis flytta stoppförlusten över inträdesnivån och det kommer beräkna positionsstorlek för försäljningsorder. Position Size Calculator Formuläret beräknar inte positionsstorlek för olja, guld (XAUUSD), silver (XAGUSD) och andra varor eftersom deras kontraktsspecifikationer (nämligen storleksstorlek) skiljer sig mycket från mäklare. Använd en relevant MetaTrader-indikator för att bedöma positionsvolymer för sådana tillgångar (se nedan). Att beräkna det belopp du kan riskera är mycket viktigt om du noggrant följer en strategi för pengarhantering. Jag rekommenderar att du gör det varje gång du manuellt öppnar en ny Forex-position. Det tar en minut av din tid, men kommer att rädda dig från att förlora pengar du inte vill förlora. Ställningsstorleksberäkning är också ett första steg till den organiserade Forex trading, som i sin tur är en bestämd egenskap hos professionella Forex-handlare. Överväg att använda mäklare med mikro eller lägre minsta positionsstorlek. Annars kan det vara svårt att använda det beräknade värdet i faktiska handelsorder. Betydelsen av en grundlig beräkningsprocess för positionsstorlek är stressad i många inflytelserika Forex-böcker. Storleksanpassning av en position ska ske i linje med att du ställer in rätt stopp - och vinstnivåer. Det kommer bli svårt att förlora alla konto 39-pengar om du kontrollerar din risk och positionsstorlek varje gång du träffar en överenskommelse på valutamarknaden. Denna kalkylator finns också som en nedladdningsbar MetaTrader-indikator. Fördelarna med MetaTrader-versionen: Mycket snabb beräkning (en gång inställd). Lätt att använda dra och släpp gränssnitt med en grafisk panel. Positionens storlek beräknad i samma programvara som används för handel. Kommer att fungera för dig även när du är offline. Beräkna positionsstorlek även om EarnForex är tillfälligt offline. Handel baserad på din beräknade positionsstorlek med ett enkelt skript. Nackdelarna med MetaTrader-versionen: kräver installation av MetaTrader (4 eller 5). Kräver nedladdning och installation av indikatorn. Är inte lika intuitiv som den här enkla mycket storleksberäkaren. Du kan också hitta vår pipvärdesberäknare som är användbar. Det kan hjälpa dig att hitta värdet på pipen för olika valutapar och för de icke-standardiserade kontot valutorna. Intresserad av spridningsspel Se insatsens storlek om du behöver ha rätt belopp per poäng för din spridningsposition.

No comments:

Post a Comment